De balans herstellen, hoe doe je dat?

Hoe kun je leren je balans te herstellen? Allereerst is het belangrijk om te ontdekken wat jouw grootste valkuil is als het gaat om uit balans raken. Wat zijn gedachtenpatronen die jou stress opleveren en uit balans halen? Gedachtepatronen heb je ooit bewust of onbewust aangenomen, door bepaalde situaties. Je bent het gaan denken en deze gedachtepatronen sturen jou en niet altijd in jouw voordeel. Ze kunnen je belemmeren om doelen te bereiken en ze kunnen er ook voor zorgen dat je in de stresszone komt.
Voorbeelden van zulke gedachten zijn: Ik doe alles voor jou – het lukt mij niet – die ander kan het toch beter –   Ik word niet gezien en gehoord – Als ik maar voor iedereen zorg vinden ze me wel aardig. Vaak krijg je de fysieke klachten pas wanneer je tot rust komt of juist wanneer je door blijft hollen en je lichaam een waarschuwing geeft. Soms begint het met een griep waar je met moeite van herstelt. Totdat je zelf voelt en ook toe wil geven, dat je stressperiode te lang is geweest en dat elk mailtje, elk telefoontje en elk bericht een stressreactie geeft.  Je reageert heftiger dan zou moeten. Een stressreactie die niet in verhouding staat met de situatie. Opeens word je wakker en besef je dat er niets aan de hand is, maar dat je te lang op de automatische piloot geleefd hebt. Je zat in de overleefstand. Je weet en je voelt dat je het anders moet gaan doen.

NLP geeft je inzicht in je denkwijze en leert je hoe je jezelf kunt bijsturen hierin op een eenvoudige manier.
NLP is hiermee een respectvolle manier om jou te helpen in hoe je denkt, doet en communiceert en hoe je beter met je emoties om kunt gaan.

Misschien ben je nieuwsgierig geworden of heb je vragen naar aanleiding van deze quote, neem dan vrijblijvend Contact  op met je vraag of maak een afspraak voor een gratis inspiratiewandeling.

Warme groet,

Lia van Dijck.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *